15.3.13

עדשים חומות ומנחמות

לפעמים לסדנאות שאני מבשלת להן מגיעים משתתפים שלא כל כך מתחברים לקטע הצמחוני. קישואים וקינואה ממש לא עושים להם את זה. יתכן שהתבליניה שלהם בבית כוללת רק כמון, פלפל שחור ופפריקה, אולי איזה תערובת תיבול לעוף, וקצת טימין לארועים מיוחדים. האמת שאני מאד יכולה להבין אותם. ויש לי וידוי: יש תקופות בהן גם התבליניה שלי נראית בערך ככה, כי זה די מספיק. ויש אפילו רגעים בהם ארוחת החלומות שלי היא שניצל ופירה, רצוי עם אבקת מרק.



בכל ארוחה שאני מכינה לסדנאות אני משתדלת שלפחות אחת מהמנות תהיה פשוטה לעיכול רעיוני. המשתתפים עוברים במשך הימים תהליכים רגשיים אינטנסיבים, והארוחות מהוות עבור המשתתפים מקור לנחמה וחידוש גם של אנרגיה נפשית.  לא כולם יכולים להתמודד עם דברים חדשים מכל החזיתות בבת אחת. האסוציאציה שלי לאוכל ביתי ומנחם זה דברים ברוטב עגבניות, וככה אני מכינה את העדשים:

רכיבים:
כוס עדשים חומות קטנות (מושרות כמה שעות ומסוננות)
בצל גדול
3-4 שיני שום
2 עגבניות בינוניות חתוכות לקוביות
4 כפות רסק עגבניות
כפית שטוחה מלח
חצי כפית (או יותר) כמון טחון
חצי כפית (או יותר) פפריקה חריפה

הכנה:
קוצצים את הבצל לרצועות דקות. מטגנים עד להשחמה. כותשים ומוסיפים את השום, הפפריקה והכמון, ואחרי דקה את העגבניות והרסק. מוסיפים את העדשים ומים בערך 3 ס"מ מעל העדשים. מביאים לרתיחה, מוסיפים מלח, מנמיכים ומבשלים על אש קטנה עד שהעדשים מתרככות תוך ערבוב מדי פעם. אם המים מתאדים והעדשים עוד לא רכות מוסיפים עוד מים.
תוספות שובבות בשלב זה של הבישול: כמה קווצ'ים של לימון או שפריץ של יין.
מומלץ להגיש עם ירק קצוץ מלמעלה (כוסברה אם אתם מבינים עניין, פטרוזיליה אם אתם לא, בצל ירוק גם סבבה, נענע על אחריותכם, שמיר ממש לא קשור), ואם שמתם יותר מדי חריף אפשר לאכול עם יוגורט בשביל לקרר את הפה.

בתאבון!
XOXO
עינה

2 תגובות:

  1. נהדר ! לעיתים כטבעוני אני מכין המבורגרים שעשויים מעדשים ומזרעי פשתן, או מעדשים חומות ומזרעי דלעת. עם התיבול הנכון זו מנה מנצחת, מה שנתת פה נהדר !

    השבמחק
  2. אנונימי26.9.2014, 12:21

    מכירה עדשים ירוקות, לא חומות.

    השבמחק