2.6.11

מרק כרובים ומלכים



הזמן מתאים, צדפות שלי, לשיר בחרוזים
על כל מיני דברים יפים כרובים ומלכים
ולמה חזירים עפים ומי הים רותחים?
הידד, הידד כמה נחמד- נחייה כמו מלכים!

פלפל ומלח וחרדל וכל התבלינים
ואת כולם כאן נערבב לרוטב של מלכים
הידד, הידד נאכל היום מעדני מלכים!

(סוף השיר "סוס הים והנגר" מתוך עליסה בארץ הפלאות מאת לואיס קרול, גרסת דיסני)



לפעמים בישול הוא כמו שיר איגיון צרוף. יש לך ערימה של מרכיבים שהמכנה המשותף שלהם נעלם או קלוש, ועליך לשזור אותם בסדר וביחסים מדוייקים, ללא כל חוקיות ברורה, עד שיוצא מאכל מגובש ומדהים שפשוט אי אפשר לחזור ולפרוט אותו לרכיביו.
ולפעמים פשוט נתקלים במתכון ממש טוב.


את המתכון למרק הזה קיבלתי ממאיה, חברה של אמי, ובעיני הוא אחד המוצלחים. אני קוראת לו מרק כרובים ומלכים כי אני אוהבת שמות מסיפורים (לא שמתם לב?), ואני אוהבת את הניגוד בין הכרוב שהוא מרכיב פשוט עממי וזול לבין השמנת והיין העשירים. ובייחוד אני אוהבת את פשטות ההכנה.

מצרכים:
50 גר' חמאה (אפשר פחות, אפשר יותר)
1 כרוב לבן
4-6 עלי דפנה
פלפל אנגלי
מלח
1-2 כוסות מים (או ציר ירקות למשקיענים)
כוס יין לבן חצי יבש
מיכל שמנת מתוקה לבישול

הכנה:
פורסים את הכרוב לרצועות דקות, אם כי הן לא צריכות להיות דקות מדי כי ממילא טוחנים הכל בסוף. (השיטה שלי: לחלק לרבעים לאורך הגבעול, לחתוך החוצה את הגבעול, להפריד את הרבע לשתי שכבות ולשטח על הקרש – כך אפשר לקצוץ אותו בקלות ובמהירות.)
ממיסים את החמאה בסיר ומטגנים את הכרוב עם התבלינים עד שהוא ממש מתרכך ומצטמצם. אני אישית אוהבת שיש אפילו טיפ-טיפה שרוף כי זה מוסיף טעם מעושן. מוסיפים את היין ומצמצמים מעט, מוסיפים את המים ו/או הציר (עד גובה הכרוב פחות או יותר, תלוי כמה דליל או סמיך אתם רוצים את המרק) ומרתיחים. כאן חשוב לזכור להוציא את עלי הדפנה לפני שמוסיפים את השמנת, מכבים את האש וטוחנים עם בלנדר מוט.
אפשר ורצוי להגיש עם עירית או בצל ירוק קצוצים, וקרוטונים או טוסטים.

לעתים אנשים טועים לחשוב שזה מרק כרובית, אבל נה להם - זה כרוב.

בתאבון צדפות שלי!
עינה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה