1.1.11

פלפלים ממולאים בכל טוב

בטח כבר סיפרתי לכם איך בכל פעם שאני רוצה לייצר גרסא טבעונית/צמחונית של מאכל בשרי אני רותמת למשימה את כל משאבי היצירתיות והאהבה שלי, הן מתוך פולניות שמא לא יהיה לצמחונים מה לאכול, והן מתוך דווקאות - זה ממש מענג לשמוע קרניבור סקפטי מתענג על אוכל נטול בשר.
פעם מזמן מזמן חרגתי מדרכי ובישלתי לסדנא בשרית. ביום האחרון הכנתי ממולאים, ולא ידעתי מה לשים בממולאים הצמחוניים במקום בשר. אורז לבד לא בא בחשבון מבחינתי. ירקות זה לא מספיק. התלבטתי והתלבטתי, ואז נזכרתי במנה מצויינת שהכין ידידי היקר יונה (היום אני כבר לא זוכרת מה הייתה המנה), שכללה אגוזי מלך מטוגנים בחמאה. מטעמי כשרות וטבעוניות החמאה הוחלפה בשמן חמניות לא מזוכך (שגם אותו הכיר לי אותו יונה), ובלהט היצירה הצטרפו אל האגוזים עוד ועוד דברים קטנים וטעימים, עד שהמילוי הטבעוני נהיה טעים כל כך, שהבשרי החויר לעומתו. (אף שהיה מוצלח למדי.)

מצרכים:
2-3 כפות שמן חמניות לא מזוכך
חופן מלא גרגרי חרדל שחור (3-4 כפות)
1 כוס אגוזי מלך קצוצים/טחונים גס (חתיכות בגודל בין 2-5 מ"מ)
1 גזר גדול מגורד גס בפומפיה (חורים גדולים)
1 תפוח עץ קטן (מומלץ ירוק, אפשר מכל סוג) מגורד גס בפומפיה
2 שיני שום
כפית שטוחה כמון
חצי כפית מלח
2 כוסות אורז מלא עגול מבושל
4-6 פלפלים אדומים למילוי
1 ליטר עגבניות בשלות מרוסקות במעבד מזון/ 2 קופסאות קטנות של רסק עגבניות מדוללות ב-3 כוסות מים חמימים/ ליטר מיץ עגבניות

במחבת על אש בינונית-גבוהה מטגנים בשמן את זרעי החרדל עד שהם מתחילים להתפצפץ כמו פופקורן, ומוסיפים את האגוזים. מערבבים ללא הפסקה עם כף עץ. השמן יספג באגוזים לכן חשוב לערבב שלא ישרפו וידבקו.
כשהם ממש מתחילים להחליף צבע לכהה יותר, להוסיף את הגזר והתפוח ולהמשיך לטגן עד שהגזר מתרכך ומחליף צבע.
מכבים את האש, כותשים פנימה את השום ומוסיפים מלח וכמון, מערבבים היטב, מוסיפים את האורז המבושל ומערבבים שוב. (אפשר לטעום כדי לוודא שיש מספיק מלח. אפשר גם בכלל לאכול את זה ככה.)
חוצים את הפלפלים לאורך, מרוקנים את הגרעינים והחלקים הלבנים אך משאירים את החלק הירוק של הגבעול.
ממלאים ומסדרים בתבנית, מוזגים על כל פלפל מעט מרוטב העגבניות ואת השאר מוזגים לתבנית מסביב, אופים כ-20-30 דקות בחום 180 עד שהפלפל רך אך לא מתפרק, והחלק העליון של כל ממולא משחים.

כמובן שאפשר להוסיף עלים ירוקים קצוצים, להחליף את האורז בבורגול, קינואה או דוחן, להוסיף או להחליף את אגוזים המלך באגוזים אחרים, לשנות את התיבול, להוסיף עוד ירקות מלבד גזר, להוסיף לרוטב העגבניות כף סילאן וכף חרדל דיז'ון...
אני רק מספרת לכם מה עבד לי ויצא טעים.

וכמו תמיד, אתם יודעים, אני מאד שמחה לענות על שאלות ועוד יותר שמחה לשמוע מכם איך יצא.

להתראות ובתאבון!
עינה


תגובה 1:

  1. אנונימי17.12.2011, 17:31

    כתבה מאוד מעניינת אני אישית חולה על אוכל כי אני אישית מכין אוכל לאנשים שאוהבים קייטרינג בשרי כשר
    שיהיה לכם בהצלחה ...

    השבמחק