4.1.10

הגבץ' החביב עלי

כמספר הפעמים שאי פעם הכינו גבץ', כך מספר מיני הגבץ'. בכל זאת אפשר למיין אותם לסוגים. הסוג החביב עלי הוא פשוט וקל, אני אוהבת אותו דווקא בגלל הטעמים הגולמיים שלו. את המתכון קיבלתי מאבי השכן היקר שלי. אפשר כמובן להתחיל עם בצל ושום כמתבקש, לצרף פלפל אדום, להוסיף מרווה, אורגנו או זעתר טרי, אבל לדעתי זה מצוין ממש ככה.
אני גדלתי בבית נטול חצילים (עד גיל 12 חשבתי שזה ירק חריף). מרד הנעורים שלי היה להתחיל לאהוב אותם, ומאז אני משלימה חסכים. אז אם אתם לא אוהבים חצילים חפשו לכם גבץ' אחר.

1 חציל גדול, חתוך לקוביות שהושהו כשעה במלח נשטפו ונסחטו (אפשר בשמש, אפשר עם מלח בלחץ משקולת. ככל שתשקיעו בטיפול המקדים הם יהיו יותר מתוקים.)
3 קישואים פרוסים לעיגולים בעובי כ-3 מילימטר
4 עגבניות בקוביות גסות
8 שיני שום מקולפות וחצויות
מלח
ענף רוזמרין

מטגנים תוך ערבוב במעט שמן את החצילים עד להשחמה, מוסיפים את השום והקישואים עד לשינוי צבע, מוסיפים את העגבניות המלח והרוזמרין. ברתיחה מנמיכים מאד ומבשלים עם מכסה חצי פתוח עד שהנוזלים מצטמצמים לחלוטין, אם יש לכם זמן וסבלנות - כ-2-3 שעות. מערבבים מדי פעם שלא ישרף.


בעיני זו תוספת אולטימטיבית לקציצות מכל סוג.


בתאבון ושנה אזרחית מרעננת,
עינה

5 תגובות:

  1. אני עדין לא לגמרי סגור על מה זה גבץ'..

    השבמחק
  2. גבץ' זה תבשיל ירקות, מקור המילה כנראה באזור טורקיה/בלקן. בטורקיה הם מכינים את זה גם עם בשר.

    יש שם גם תבשיל חצילים שנקרא 'האימאם התעלף' שיש עליו איזה סיפור, שמסתיים בזה שהאימאם טעם את המאכל הזה והתעלף מרוב שזה היה טעים...
    אולי פעם אביא מתכון לזה :)

    השבמחק
  3. נשמע טעים, הולכת לנסות.
    תודה,
    רחל ואלי:
    http://solarvan.blogspot.com/

    השבמחק
  4. תודה על המתכון הנפלא. אכלתי פעם אחת גבץ' בחיים שלי והאמת שמאוד נהניתי, אך אף פעם לא התנסיתי בהכנתו. על פניו המתכון אינו ניראה מסובך, אני אנסה אותו.
    תודה רבה!

    השבמחק
  5. תהנה!
    אשמח לשמוע איך יצא :)

    השבמחק