16.5.12

מוסקה טבעונית עם סויה וחלב קוקוס

לפני שמתחילים אני חייבת להגיד את זה: גם אני שונאת שבבי סויה/פתיתי סויה/סויה צ'אנקס/חלבון סויה מוקשה או איך שלא קוראים לדבר הזה! ובכל זאת המתכון הבא מכיל אותו, ובכל זאת הוא טעים אש.
אפשר להשתמש במקום הסויה באורז מלא עגול או בורגול עבה (מוכנים כמובן), אבל הצמיגיות של הסויה דווקא די מנצחת כאן. צריך פשוט לבשל אותם עד בוש כדי להוציא מהם את טעם הלוואי, ואח"כ לסחוט ממש טוב ולטגן אותם עם דברים טעימים.
כמו כן אני חייבת להזהיר שזה מתכון רב שלבי שמלכלך יחסית הרבה כלים, אבל שווה את זה, וזו בהחלט אחת המנות הטבעוניות שקונות את לבם של קרניבורים (גם כשמכינים עם דגנים במקום סויה), ככה שנראה לי שתצליחו לגייס את הסועדים לשטוף אותם.
הפעם אני לא זוכרת איך המתכון הזה נוצר, אז במקום גיבוב השטויות הרגיל שלי קבלו שיר על חצילים עם קליפ ממש חמוד של להקה לבנונית מעולה (או בעצם שיר-על-לשיר-על-חצילים אם הבנתי נכון):
http://www.youtube.com/watch?v=5vvr7KXAfck


חומרים לתבנית גדולה:
3-4 חצילים חמודים
2-3 בצלים קצוצים דק
3-4 שיני שום
כ-250 גר' שבבי סויה
1 חבילה קטנה של רסק עגבניות
חצי צרור נענע קצוצה (אופציונלי)
עלי דפנה, קינמון
כמון, מלח, פלפל
1 פחית חלב קוקוס
2 כפות גדושות של קורנפלור

הכנה:
פורסים חצילים לאורך לפרוסות בעובי ס"מ, מושחים אותן בשמן ואופים בחום גבוה כ-15-20 דקות עד שמתרככות אבל לא מתפרקות.
בינתיים מרתיחים סיר עם המון מים, ומבשלים בו כחצי שעה את פתיתי הסויה עם מלח, עלי דפנה כמון וקינמון. אחרי חצי שעה מסננים, מוציאים את עלי הדפנה, וסוחטים היטב להוצאת הנוזלים.
מטגנים בכמות נדיבה של שמן את הבצל עד הזהבה, מוסיפים לו הרבה שום, את הסויה הסחוטה ועוד קצת כמון וקינמון ומלח אם צריך, (אם יש לכם ביצים [או ביציות, או ביצי חופש, או תחליף ביצה צמחי] - שימו רבע כפית קפה נחלה. אבל לא שמעתם את זה ממני.) ורסק עגבניות, ולבסוף את הנענע.
כשאני מכינה את זה עם אורז או בורגול במקום הסויה (קורה לפעמים) אני מוסיפה קצת קוקוס טחון.
בסיר קטן מחממים את חלב הקוקוס, ובחצי כוס מים קרים מערבבים את הקורנפלור. ממש לפני שהקוקוס רותח מוסיפים את המים עם הקורנפלור בזרם דק ובוחשים כל הזמן.



קיצור דרך לעצלנים/ממהרים: מערבבים את הקורנפלור ישר עם החלב קוקוס. כמו שהמורה שלי למתמטיקה הייתה אומרת כששאלו משהו בסגנון של אם אפשר להשתמש במשפט פיתגורס בתרגילי טריגו: 'זה חוקי, אבל זה לא תרבותי'.
מרצפים את התבנית בשכבה של פרוסות חציל, עליה את מילוי הסויה ועליה עוד שכבה של חצילים, ועל הכל מוזגים את חלב הקוקוס עם הקורנפלור ומוודאים שיחלחל פנימה.
מכניסים לתנור לכ-20-30 דקות. אפשר לקראת סוף האפיה לפזר למעלה שמרי בירה, אבל תבדקו לפני שאין צ'קלקות בחוץ כי זו ממש שחיתות.
כמו לכל פשטידה כדאי לתת לה קצת זמן להתייצב ואז לחתוך ולחמם שוב להגשה.

מוסקה שהכנתי בקפה לואיז תל אביב - במילוי בורגול ואגוזי מלך ותוספת שמרי בירה ברוטב קוקוס


בתאבון!
כמו תמיד, אשמח לענות על שאלות ולשמוע איך יצא אם שכללתם או שיניתם :)

8 תגובות:

  1. מה עם איזו תמונה אירוטית טובה של המוצר המוגמר?
    אמא לא לימדה אותך אף פעם כן לאכול עם העיניים?

    השבמחק
  2. צודק! אדאג לזה בהקדם.

    השבמחק
  3. המתכון נראה מצויין, מחכה כבר לנסות בעצמי :)
    רק שאלה קטנה לפני- על כמה מעלות כיוונת את התנור? 180 יספיקו?

    השבמחק
  4. אנונימי6.9.2012, 13:23

    "זה חוקי, אבל זה לא תרבותי".. גדול

    השבמחק
  5. ננסה ונספר בהמשך אייך יצא...

    השבמחק
  6. יצאאאאאאאאאא מצויין!!!!

    השבמחק
  7. אלון - יש! שמחה לשמוע :)
    קרן - כן, 180 וסליחה על המענה המאוחר...

    השבמחק
  8. אנונימי19.12.2019, 20:28

    However, each of our 100th Morning festivity would not always be entire devoid of the undertaking to construct your wind generator tower using 100 plastic material k-cups! My partner and i earliest found out the very famous notion via Satisfied Knowing inside KC. https://imgur.com/a/1XFHFTx https://imgur.com/a/wRbhpGU https://imgur.com/a/6oPzH5V https://imgur.com/a/uGLMqdd https://imgur.com/a/Dda29g7 https://imgur.com/a/hWfXJhb http://k9iplspac5.dip.jp

    השבמחק