29.12.12

דלעת ממולאת

זה מתכון שפינטזתי עליו הרבה מאד זמן, עד שנפלה לידי חתיכת דלעת שפשוט צעקה 'תמלאי אותי!', ובדיוק בישלתי לקבוצה בגודל המתאים.




זה לא סוד שאני מאד אוהבת דלעת, ואולי זו הזדמנות לספר לכם - למי שעוד לא יודע - שעברתי לגור בקרוואן שאני בונה במו ידי, ואני קוראת לו (לה) דלעת. (בקרוב אפשר יהיה לראות תמונות של הקרוואן ותהליך הבניה בעמוד הפייסבוק של הדלעת)



אז באשר לדלעת הזאת, הנה המתכון:

רכיבים:
דלעת בינונית
בין חצי קילו לקילו אורז מלא עגול (תלוי בגודל הדלעת - אם לא הכל נכנס אפשר לבשל בסיר נפרד את השאריות)
2-3 תפוח עץ ירוקים חתוכים לקוביות
חופן-חופניים חמוציות
חופן-חופניים קוקוס טחון
חופן חופניים שקדים (אפשר לשבור חלק מהם, אני אוהבת שיש גם שלמים)
מעט ג'ינג'ר טרי
קינמון, ציפורן, אגוז מוסקט
מלח
רוטב סויה, מייפל/ סילאן (אופציונלי ומומלץ)
פחית קרם קוקוס
ציר ירקות (אגלה לכם סוד: אני בד"כ פשוט עושה ציר מעלי סלרי וזהו. המתכון יעבוד מעולה גם עם מים, יש הרבה טעמים ותבלינים, אבל השימוש בציר נותן לו עומק)


פותחים ומנקים את הדלעת מהגרעינים והחוטים. אם היא מאד מלאה בפנים אפשר לחצוב בה קצת ולהשתמש בתוכן למרק כתום או מאפינס דלעת. אפשר לפתוח אותה בחריץ כמו שרואים בתמונה (ככה היא הגיעה אלי, אבל אם הייתי מקבלת דלעת שלמה הייתי מורידה לה קו ישר מלמעלה ושומרת כדי להשתמש כמכסה) מניחים בסיר נמוך עם מעט מים בתחתית, ומכניסים אותה פתוחה לתנור בחום 200 שתתחיל להתחמם ולהתרכך.

בינתיים מטגנים קלות בסיר: תפוחי עץ, שקדים, חמוציות, בערך קילו אורז מלא (תלוי בגודל הדלעת), אגוז מוסקט, קצת ג'ינג'ר טרי, קוקוס טחון, קינמון וציפורן וכשכל האורז חם ומצופה במעט שמן מעבירים אותו לדלעת שבתנור. בינתיים בסיר אחר מערבבים 3-4 כוסות ציר ירקות, פחית חלב קוקוס, כפית גדושה של מלח (או יותר, ו/או רוטב סויה), ומעט מייפל או סילאן טבעי לפי הטעם - ומביאים לרתיחה. כשהנוזלים רותחים מוזגים אותם לתוך הדלעת, מכסים במכסה אם יש, ועל זה (עם או בלי מכסה) נייר אפיה ועליו נייר כסף מהודק. סוגרים ומשאירים כשעה וחצי-שעתיים בתנור על חום 180, בודקים שמוכן, מתכוננים לקריאות התפעלות, ומגישים לשולחן



בתאבון מאד, וכמובן שאשמח לשמוע איך יצא לכם ואם עשיתם שינויים מוצלחים שתפו את כולנו :)

2 תגובות: