7.2.12

פנקייק קמח חומוס מלוח/מתוק - הכוכב הראשי בתפריט החדש שלי

לא זוכרת אם סיפרתי לכם כבר, אבל אני בד"כ בקושי מבשלת לעצמי. אני צריכה אורחים או שותפים או חברים בשביל שיהיה לי תירוץ להכין משהו מושקע. יכולתי להעביר ימים שלמים בתזונה שמורכבת מלחם מלא עם כל מיני דברים - טחינה וירקות, אבוקדו, פסטו, גבינה, חביתה, פסטרמה, חמאה, ריבה, חמאת בוטנים, שוקולד או אפילו מיונז בלי כלום. תזונה מאוזנת, לא?



ניסיתי למצוא לחם שיתאים לתנאים החדשים שלי (ללא חיטה ללא סוכר וללא שמרים), ובחנות הטבע הקרובה לביתי הכיכר היחידה שמצאתי הייתה קטנטנה יקרה ובעלת תכונות סלעיות. כן, אני מכירה אנשים שחיים בלי לאכול שום סוג של לחם או פיתה, או שמסתפקים בפריכיות, אבל לא אני. חשבתי על זה שפנקייקס לא מתוקים יכולים להיות מבחינתי תחליף פיתה מספק, ומאד מהיר וקל להכנה. בחרתי בקמח חומוס כי נראה לי שהוא משביע ליותר זמן, ולפי שיטת אטקינס אפשר לשלב אותו עם שומנים, אבל בעיקר בגלל שהוא ממש טעים לי.
ההוכחה לכך שזה באמת מתכון פשוט שלא דורש מאמץ, היא שאני מכינה לעצמי פנקייקים כאלה כל הזמן. יכול להיות שלא חשבתי להעלות את המתכון כי זה היה נראה לי פושטי, אבל הנה בכל זאת:

מערבבים בקערה-
1 כוס קמח חומוס
3/4 כוס מים או חלב סויה ללא סוכר
כפית או חצי שקית אבקת אפיה
תבלינים - מלח, כמון, קארי, פפריקה
(אם מוסיפים סוכר אני ממליצה על תיבול שיאזן את הטעם החומוסי - קינמון, ציפורן, הל, וניל)

על מחבת מחוממת מאד עם טיפת שמן יוצקים כחצי כוס מהבלילה ומנמיכים את האש. כשמתחילות להיות בועות והתחתית זהובה, אחרי כדקה, הופכים את הפנקייק לכדקה נוספת. זהו! מוכן.

הצעת הגשה: עם סלט וטחינה ירוקה.

בתאבון!

4 תגובות:

  1. כמה פשוט ככה גאוני.
    וטעים.
    תודה רבה רבה ששיתפת!

    השבמחק
  2. כרמית2.6.2012, 10:06

    מעולה
    תודה!! עשית לנו את שבת בבוקר

    השבמחק
  3. נראה ונשמע מדהים! בחיים לא הייתי חושבת להכין פנקייק עם קמח חומוס, אני בדרך כלל זוללת אותו מאוד מתוק עם כל מיני ממרחים. נשמע מהמם ואני אנסה להחליף היום את הפיתה בפנקייק-חומוס.

    השבמחק
  4. נראה טוב ומעניין
    תודה על השיתוף

    השבמחק